کارگاه آموزشی «نقش هوش هیجانی در ارتباط موثر» برگزار گردید

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۳:۲۵ کد : ۲۷۸۲۳ اخبار
تعداد بازدید:۴۷
این کارگاه به همت مرکز مشاوره و سبک زندگی و کانون همیاران سلامت روان، با تدریس دکتر محمدرضا اسدی یونسی، عضو هیئت علمی گروه روانشناسی دانشگاه بیرجند، ۱۹ و ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در اتاق جلسات دانشکده مهندسی به مدت ۴ ساعت برگزار گردید.

در جلسه اول این کارگاه دکتر اسدی، ارتباط، چالش‌ها و تعارضات ارتباطات، تعریف هوش هیجانی، شناخت دقیق و ابراز صادقانه و درست احساسات خود، درک اساس و انعکاس احساس به دیگران را بیان نمودند و به عنوان تمرین و تکلیف برای جلسه بعد پرسش من کیستم؟ را از منظر خود و سایر افراد مهم زندگی، تمرین آینه و خودشناسی و تکمیل پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن را مطرح کردند. در ادامه نیز جوئل اوستین نویسنده مذهبی و روان‌شناسی در موضوعات خودشناسی و شکرگذاری از طرف دانشجویان جهت مطالعه آثارش معرفی گردید.

در جلسه دوم بر موضوعات مهارت انتقال پیام خود، انتخاب فرصت مناسب و رعایت ملاحظات در برقرای ارتباط موثر، گوش دادن فعال در ارتباطات و مهارت‌های حل مسئله در ارتباطات و مسائل ارتباطی بیان شد. در پایان نیز به بررسی پرسشنامه هوش هیجانی بار-آن و مولفه‌های آن پرداخته شد و کتاب ارتباط بدون خشونت زبان زندگی، نوشته مارشال روزنبرگ ترجمه کامران رحیمیان جهت مطالعه معرفی گردید. این کارگاه کاملا به صورت تعاملی برگزار گردید و شرکت کنندگان به بیان مسائل و نظرات خود پرداختند.

آخرین ویرایش۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظر شما :