به مناسبت ماه مبارک رمضان انجام شد؛

نشست دیدار هیأت رئیسه دانشگاه با دانشجویان بین الملل

۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۳:۱۶ کد : ۲۷۲۷۵ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۹۶۶
نشست دیدار اعضای هیأت رئیسه دانشگاه با دانشجویان بین الملل ساکن در سراهای دانشجویی بعدازظهر پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ در سالن ایثار مسجد امام صادق(ع) برگزار شد.
نشست دیدار هیأت رئیسه دانشگاه با دانشجویان بین الملل

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در نشست دیدار و گفتگوی اعضای هیأت رئیسه دانشگاه که به مناسبت ماه پرخیر و برکت رمضان برگزار گردید، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند، گفت: هیچ تفاوتی بین دانشجویان بین‌الملل و ایرانی در دانشگاه بیرجند وجود ندارد. 
دکتر لامعی افزود: جذب دانشجوی بین الملل یکی از سیاست‌های راهبردی مدیریت فعلی دانشگاه است و تلاش شده است تا ضمن احترام به کشور همسایه افغانستان، از همه ملیت‌های مختلف در دانشگاه بیرجند دانشجو داشته باشیم، اما همچنان نگاه ویژه ما به کشور افغانستان به شکل خاص و شبه قاره به شکل عام است که انشالله محقق خواهد شد . 
ایشان با بیان اینکه شهر بیرجند دارای تمدن و پیشینه فرهنگی بسیار ژرف و عمیقی است از دانشجویان بین‌الملل دعوت کرد تا از بخش‌های فرهنگی خراسان جنوبی و شهر بیرجند بازدید کنند.
در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ گفت: کتاب زندگی با آیه‌ها که در اختیار دانشجویان حاضر در نشست قرار گرفته است دارای دو نسخه است که نسخه بزرگ آن حاوی توضیحات کامل و نسخه کوچک آن شامل آیه‌ها و ترجمه آن است. 
حجت الاسلام والمسلمین جعفری، گفت: این کتاب موضوعی قرآنی دارد و آیات کریمه آن می‌تواند در زندگی ما خیلی نقش آفرین و اثرگذار باشد.
 وی افزود: اگر همچون عنوان آن زندگی را با آیات قرآن پیوست بدهیم توفیقات ما بیشتر خواهد بود و اگر جامعه اسلامی نیز به این سمت و سو حرکت کند خیلی از مشکلات و مسائل حل می‌شود و تغییر می‌یابد . 
ایشان با اشاره به قصه حضرت موسی (ع) و فرعون گفت: اتکا به خداوند و مدیریت الهی می‌تواند نجات دهنده انسان باشد . 
حجت الاسلام والمسلمین جعفری با ذکر آیه "اِنَّ مَعِیَ رَبّی سَیَهدین" گفتند: اگر ما خدا را نازل و همراه داشته باشیم در همه مسائل و میدان‌ها موفق هستیم .
همچنین، دکتر حسینی واشان، معاون آموزشی دانشگاه در رابطه با بورسیه دانشجویان گفت: آیین نامه بورسیه برای دانشجویان وجود دارد و دانشجویی که شرایط علمی را داشته باشد بورسیه  آنها اعمال می‌شود . 
وی در خصوص شهریه نیز گفت: مبلغ شهریه ثابت است و برای دانشجویان ایرانی نیز سالانه ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و غیر از این تغییری نمی‌کند. 
دکتر حسینی در ارتباط با کلاس‌های تقویتی نیز بیان کرد: تاکنون درخواستی از سوی دانشجویان مبنی بر برگزاری این کلاس‌ها نداشتیم اما اگر دانشجویان خواستار برگزاری آن هستند، درخواست خود را به صورت مکتوب ارسال نمایند. 
معاون آموزشی برای تقویت بخش عملی نیز اظهار کرد: هر درسی معمولاً ۱ تا ۲ واحد عملی دارد اما با نگاه جدید وزارتخانه سالیانه در طی دوره تحصیل یک سری واحدهای مهارتی را نیز دانشجوی باید سپری کند که ۱۵ واحد برای دروس مهندسی، کشاورزی و علوم پایه است، که از سال آینده اجرا خواهد شد. 
دکتر موسوی، معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند نیز گفت: ما از تشکیل تیم ورزشی برای دانشجویان بین‌الملل استقبال می‌کنیم و تمامی اماکن ورزشی دانشگاه در اختیار تمام دانشجویان است تا از آن استفاده نماید. 
دکتر نویدی‌نیا، رئیس گروه همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه نیز گفت: سال گذشته در حوزه دانشجویان بین‌الملل سال خوبی برای ما بود و در جشنواره‌ای که در تهران برگزار شد دانشگاه ما در امور کنسولی و تارنمای دانشجویان بین‌الملل، دانشگاه برتر کشور شد و ان شاء الله از سال آینده تدریس برای دانشجویان بین‌الملل غیر فارسی زبان را خواهیم داشت . 
در ادامه جلسه، دانشجویان بین‌الملل درخواست‌ها و نظرات خود را که شامل تخصیص تعدادی سهمیه بورسیه به دانشجویان بین‌الملل در سال جدید، بازنگری در هزینه‌ها و شهریه‌ها، اختصاص سهمیه ثابت برای کلاس‌های آموزشی و تربیت بدنی، کارهای عملی بیشتر برای رشته‌های مهندسی و تشکیل کمیته‌ای به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان بین‌الملل با فرهنگ و آداب و رسوم خراسان جنوبی و شهر بیرجند را مطرح کردند.
دانشجویان بین الملل پس از این نشست، در مراسم ضیافت افطاری در سلف مرکزی دانشگاه شرکت کردند.

آخرین ویرایش۱۰ فروردین ۱۴۰۳