صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند

۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۷:۳۰ کد : ۲۷۴۴۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۷۲
با راه اندازی و کانال کشی استخر ژئوممبران دانشگاه و در پی نزولات آسمانی، ۱۲۰۰ مترمکعب آبهای سطحی دانشگاه جهت استفاده در فضای سبز جمع آوری گردید.
صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، استخر ژئوممبران دانشگاه در آخرین روزهای فروردین ماه 1403 با ظرفیت 1200 مترمکعب سرریز از آب شد.
با توجه به وجود خشکسالی‌های پی در پی، مدیریت دانشگاه به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت آبهای سطحی بر آن شد با ایجاد استخر ژئوممبران در محل پردیس شوکت آباد نسبت به جمع آوری آبهای سطحی در مجموعه پردیس اقدام شود. بدین منظور مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی با هزینه‌ای در حدود 500 میلیون تومان نسبت به ساخت و کانال کشی جوی های انتقال آب اقدام کرد. در پی بارش‌های بهاری این استخر آبگیری و سرریز گردید که آب سرریز شده در باغ آموزشی اناری دانشگاه مورد استفاده قرار گرفت. با جمع‌آوری یک میلیون و دویست هزار لیتر آب باران در این استخر در حدود 100 میلیون تومان صرفه جویی شده است.
آب جمع آوری شده در طول تابستان جهت استفاده فضای سبز دانشگاه مورد استفاد قرار خواهد گرفت. این امر موجب استفاده بهینه از آبهای سطحی در فضای سبز دانشگاه خواهد شد.

آخرین ویرایش۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳