در راستای برگزاری رویداد ملی استارتاپ ویکند زرناب برگزار شد؛

بازدید دانشجویان پردیس کشاورزی از باغات و مجتمع بارگاه های زرشک در منطقه گازار مهموئی آرین شهر

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۱۴ کد : ۲۷۸۷۲ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۲۷

در راستای برگزاری رویداد ملی استارتاپ ویکند زرناب، بازدید دانشجویان پردیس کشاورزی از باغات و مجتمع بارگاه های زرشک در منطقه گازار مهموئی آرین شهر در روز چهارشنبه مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.
این بازدید توسط دانشگاه بیرجند و با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مرکز ترویج و توسعه فناوری زرشک و عناب کشور، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و بخش خصوصی برگزار شد.
در ابتدا آقای دکتر جواد نوعی مسئول هسته کارآفرینی پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست ضمن تشکر از تمام همکاران محترم مجموعه های سازمان جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات و مرکز ترویج، بخش خصوصی و کشاورزان گرامی در هماهنگی بازدید به برگزاری استارتاپ زرشک در هفته نخست خرداد ماه ۱۴۰۳ اشاره و دانشجویان را به شرکت در این رویداد ملی تشویق کردند. جناب آقای دکتر علی اکبر عزیزی معاون محترم مرکز ترویج و توسعه فناوری زرشک و عناب کشور و جناب آقای دکتر هادی زراعتگر عضو محترم هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی در خصوص اهمیت زرشک و اهمیت ویژه آن به عنوان محصول استراتژیک استان خراسان جنوبی مطالبی را بیان کردند. جناب آقای مهندس منوچهر شایسته مدیر محترم باغبانی استان نیز با اشاره به نیاز استان به نیروهای متخصص در حوزه کشاورزی به ارتباط دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی به برگزاری دوره های مهارت آموزی و بهره‌برداری دانشجویان از این دوره ها اشاره کردند. همچنین جناب آقای محمد احسانبخش رئیس محترم کارگروه گوهر سنگ های خانه معدن خراسان جنوبی نیز در خصوص خلق آثار هنری از محصول زرشک توضیحاتی را عنوان کردند.  
در بازدید دانشجویان از مجتمع بارگاه های زرشک این منطقه نیز جناب آقای مهندس شایسته و آقای مهندس علیرضا داوری مسئول محترم باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند، در خصوص بارگاه های زرشک و نحوه خشک کردن زرشک توضیحاتی را ارائه کردند.

آخرین ویرایش۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳