پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک) اعلام کرد:

رتبه‌بندی ۲۰۳ کتابخانه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال تحصیلی ۹۸ ـ ۹۷

۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۰ کد : ۱۰۰۶۱ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۰۰۹
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک) آمار و رتبه‌بندی ۲۰۳ کتابخانه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال تحصیلی ۹۸ ـ ۹۷ را اعلام کرد.
رتبه‌بندی ۲۰۳ کتابخانه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال تحصیلی ۹۸ ـ ۹۷

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک) از سال تحصیلی 95 ـ 94 تاکنون آمار کتابخانه‌ها را برپایه استاندارد NISO Z39.7 گردآوری و در سامانه کتابخانه‌ها منتشر می‌کند. آمار کتابخانه‌ها در پنج بخش مجموعه، نیروی انسانی، زیرساخت، اعتبارات و خدمات اعلام می‌گردد. این آمار توسط نمایندگان مؤسسات وارد سامانه می‌شود و ایرانداک پس از پایش و ویرایش آنها را منتشر می‌نماید.

در آخرین گزارش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک) که مربوط به  در سال تحصیلی 98 ـ 97 است  کتابخانه مرکزی و مرکز نشر دانشگاه بیرجند در میان  203 کتابخانه دانشگاهی وابسته به وزارت عتف در شاخص منابع بیست و دوم، در شاخص نیروی انسانی بیست و سوم، مساحت مخزن سیزدهم، مساحت سالن مطالعه هجدهم، هزینه برای گردآوری منابع داخلی هشتم، هزینه کرد منابع خارجی چهارم، هزینه کرد برای تحقیق و توسعه هشتم، شاخص اعضاء پنجم، تعداد امانت به مراجعان هفدهم شده است. بدین ترتیب این واحد در میان بیست و سه کتابخانه برتر دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تابعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری ( عتف) قرار دارد و در مجموع رتبه بیست و دوم را در سال 1399 کسب نموده است.

در گزارش رتبه بندی سال تحصیلی 97 ـ 96 این پژوهشگاه که شامل 165 کتابخانه از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور است کتابخانه مرکزی و مرکز نشر دانشگاه بیرجند در بخش کتاب چاپی رتبه 21، در بخش نیروی انسانی رتبه 15، در زیرساخت و مساحت مخزن رتبه 9 و مساحت تالار مطالعه رتبه 14، در بخش اعتبارات و هزینه کرد برای منابع خارجی 47، خرید منابع داخلی رتبه 6 و هزینه کرد برای تحقیق و توسعه رتبه 21 را در بین 165 کتابخانه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به‌دسا آورد.

همچنین کتابخانه و مرکز نشر دانشگاه بیرجند در این سال توانست در بخش خدمات به اعضا رتبه 42 و رتبه 52 را در شمار امانت به مراجعین کسب کند.

آخرین ویرایش۱۴ مهر ۱۳۹۹