رونمایی از “کتاب طراحی و نظارت نقشه برداری در ساختمان”

۱۵ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۱ کد : ۲۵۶۷۷ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۰۶۷
کتاب طراحی و نظارت نقشه برداری در ساختمان در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان رونمایی شد. تألیف این کتاب توسط دکتر اکبری، عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند انجام شده است.
رونمایی از “کتاب طراحی و نظارت نقشه برداری در ساختمان”

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند،  کتاب طراحی و نظارت نقشه برداری در ساختمان به همت دکتر محمد اکبری، عضو هیأت علمی دانشگاه و عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و رئیس کمیسیون تخصصی نقشه برداری تالیف گردیده است.
 این کتاب که در قالب همکاری مشترک دانشگاه بیرجند و سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی شامل 12 فصل و دو بخش طراحی و نظارت  است که متناسب با شرح خدمات و روال اجرایی ارائه خدمات مهندسی نقشه برداری در ساختمان و برای اولین بار در سطح کشور نگارش شده است، طی مراسمی با حضور رییس و نمایندگان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و  دکتر اکبرپور معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند رونمایی شد.
در این مراسم، مهندس نصرآبادی، رئیس سازمان ضمن تشکر از اقدام انجام گرفته در تالیف این کتاب، بر تلاش سازمان در زمینه گسترش تالیفات و فعالیت های علمی در مجموعه سازمان استان تأکید نمودند و درخواست همکاری های مشترک با دانشگاه بیرجند را ارائه دادند. در ادامه دکتر اکبرپور، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند هم از آمادگی دانشگاه بیرجند برای همکاری های مشترک منجمله تالیف و تدوین کتب تخصصی و کاربردی مورد نیاز صنعت ساختمان، تعریف پایان نامه های تقاضا محور در راستای حل مشکلات صنعت و استفاده از ظرفیت فرصت های مطالعاتی ارتباط با جامعه و صنعت صحبت کرد. مهندس بهدانی نماینده کمیته آموزش سازمان هم با اشاره به سیاست گذاری حوزه آموزش و پژوهش سازمان و درخواست درنظر گرفتن امتیازات بیشتر برای اعضای فعال در حوزه نشر سازمان، پیش بینی کرد  که در آینده وضعیت بسیار بهتری در حوزه کارهای پژوهشی در سازمان استان خواهیم داشت. سپس دکتر اکبری، ضمن تشکر از حمایت‌های دانشگاه بیرجند و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در جهت تالیف این کتاب، به اقدامات انجام گرفته در خصوص تالیف و انتشار کتاب پرداخت و ابراز امیداوری کرد: با توجه به نیاز مبرم مهندسین نقشه بردار و عدم وجود کتابی تخصصی با تکیه بر شرح خدمات نقشه برداری در ساختمان، این کتاب بتواند پاسخگوی نیاز مهندسین نقشه بردار استان و کشور باشد.

آخرین ویرایش۱۵ آبان ۱۴۰۲