جلسه شورای دانشگاه بیرجند برگزار شد

۲۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۸ کد : ۲۶۶۸۵ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۲۶۹
جلسه شورای دانشگاه بیرجند با حضور اعضای حقیقی و حقوقی روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ برگزار شد.
جلسه شورای دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در جلسه شورای دانشگاه، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه به اهمیت انتخابات و مشارکت دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارمندان در انتخابات پیش‌رو  اشاره کرد. رئیس دانشگاه در ادامه، گفت: در سفرهای کاری انجام شده به تهران، ارتباطات بسیار مناسبی در جهت اعتلای نقش و جایگاه دانشگاه بیرجند با دفتر ریاست جمهوری و وزارت علوم و دیگر نهادها و دستگاه‌ها برقرار شده و از این طریق اعتبارات بسیار مناسبی برای دانشگاه جذب گردیده است. رئیس دانشگاه همچنین ارتقای چشمگیر جایگاه دانشگاه در رتبه‌بندی  مؤسسۀ استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) را حاصل تلاش تمامی اعضای هیأت علمی و خانواده بزرگ دانشگاه برشمرد.  وی همچنین کسب رتبه 9 معاونت دانشجویی را در بین دانشگاه‌های کشور تبریک گفت.دکتر لامعی در این نشست از  اقدامات انجام شده توسط روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند در انعکاس اخبار دانشگاه و ... تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند به ایراد سخن پرداخت. ایشان به اهمیت مبحث انتخابات اشاره کرد و گفت: لازم است دانشجویان همانند فرزندانمان تلقی شوند و به اخلاق و رفتار دانشجویان توجه ویژه گردد.
همچنین، دکتر سیدسعید محمدی، رئیس حوزه ریاست دانشگاه از زحمات بی‌دریغ دکتر لامعی در پیش برد امور دانشگاه قدردانی کرد و گفت: ریاست دانشگاه به معنی واقعی کلمه و بصورت شبانه‌روزی از تمام توان خود برای ارتقا جایگاه دانشگاه بهره برده‌اند که لازم است از همت بلند و خدمات شایسته ایشان سپاسگزاری شود.
در این نشست، دکتر عارفی، معاون اداری و مالی دانشگاه با ارائه گزارشی به تعداد پروژه‌های اجرا شده و در حال اجرای دانشگاه اشاره کرد.
همچنین دکتر حسینی‌واشان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز به اقدامات صورت گرفته برای جذب اعضای هیأت علمی و تأسیس رشته‌های جدید با تاکید بر جذب رشته‌های دکتری اشاره کرد.  همچنین دکتر حسینی واشان به اقدامات صورت گرفته برای اعطای پایه های تشویقی به اعضای هیأت علمی پرداخت.
در ادامه شیوه نامه توسعه حرفه‌ای و توانمندسازی اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند توسط معاون آموزشی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر مصوب شد.
دکتر اکبرپور معاون پژوهش، فناوری و نوآوری نیز در این جلسه، گفت: نشریه علمی  گروه گیاه‌پزشکی و باغبانی پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست با عنوان Journal of Horticulture and Postharvest Reseach به عنوان اولین نشریه از نشریات علمی دانشگاه بیرجند، موفق به نمایه شدن در پایگاه استنادی بین‌المللی و معتبر Scopus شد.
دکتر موسوی معاون دانشجویی دانشگاه به برگزاری مسابقات دانشجویی منطقه 9 ورزش کشور از 14 تا 21  و حضور تیمهای دانشجویی در این مسابقات را از برنامه‌های این معاونت برشمرد.
دکتر خلیل نژاد مدیر روابط عمومی دانشگاه نیز در این نشست، از دکتر لامعی، ریاست دانشگاه بابت تامین تجهیزات مجموعه روابط عمومی و حمایت از اقدامات این مدیریت قدردانی و سپاسگزاری کرد.
دکتر مزگی‌نژاد، مدیر حراست دانشگاه نیز به بحث عفاف و حجاب و برنامه‌های دانشگاه در این خصوص اشاره کرد. در جلسه شورای دانشگاه، وحیده حسامی، مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده به ارائه گزارشی از اقدامات اصورت گرفته در ایام گرامیداشت مقام مادر و روز زن پرداخت و از حمایت‌های همیگشی دکتر لامعی و برنامه‌های اجرا شده در سطح دانشگاه قدردانی کرد. 
ارائه گزارش برنامه و بودجه درباره وضعیت مالی و بودجه دانشگاه از دیگر  بخشهای این جلسه بود. نیازها و برنامه‌های پیش رو از دیگر موارد مطرح شده توسط رؤسای دانشکده‎‌‌ها بود.

آخرین ویرایش۲۰ دی ۱۴۰۲