فرصت دوباره برای کنکوری‌های گرفتار در سیل

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۱۵ کد : ۲۷۴۹۰ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۷۲۸
با پیگیری‌های انجام شده از سوی استاندار خراسان جنوبی و رئیس دانشگاه بیرجند و براساس اعلام رئیس سازمان سنجش کشور، برای دانش آموزان حوزه شهرستانهای زیرکوه و حاجی آباد که به دلیل وقوع سیل و مسدودی راه‌ها به حوزه‌های آزمون نرسیدند مساعدت لازم در جهت برگزاری آزمون صورت خواهد گرفت.
فرصت دوباره برای کنکوری‌های گرفتار در سیل

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند و رئیس ستاد استانی آزمون سراسری در خراسان جنوبی  با اعلام اینکه بدلیل شدت بارندگی و سیلاب در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1402 چندین مسیر شهرستان زیرکوه مسدود شد و برخی از داوطلبان کنکور به محل حوزه‌های آزمون نرسیدند، گفت: تعداد 456 داوطلب در حوزه زیرکوه برای رقابت در کنکور ثبت نام کرده‌اند و از این حوزه تعدادی از داوطلبان از آبیز و نوده نتوانستند در جلسه امتحان شوند.
رئیس دانشگاه با قدردانی و تشکر از دکتر قناعت، استاندار خراسان جنوبی، گفت: موضوع در ابتدای روز پنجشنبه به دکتر پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور، اعلام شد تا برای داوطلبان چاره‌اندیشی صورت گیرد.
دکتر لامعی همچنین اعلام کرد: پس از برگزاری کنکور سراسری، گزارش مربوطه جمع بندی و به سازمان سنجش ارسال خواهد شد و سازمان پس از دو هفته آزمون نوبت اول را برای جاماندگان انجام خواهد داد.
همچنین دکتر جواد قناعت روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران درخصوص پیگیری انجام شده برای بازماندگان از کنکور در شهرستان مرزی زیرکوه به دلیل وقوع سیل افزود: امروز برگزاری کنکور سراسری را در سطح کشور داشتیم و چندین مسیر اصلی و فرعی شهرستان زیرکوه به دلیل شدت بارندگی و سیلاب مسدود شد و برخی از داوطلبان کنکور به محل حوزه‌های آزمون نرسیدند.

وی افزود: این موضوع نگرانی‌هایی برای خود داوطلبان و والدین آنان ایجاد کرده، لذا طی تماس تلفنی با دکتر پورعباس، رئیس سازمان سنجش کشور، اوضاع امروز شهرستان زیرکوه تشریح شد تا برای داوطلبان چاره‌اندیشی صورت گیرد.
استاندار بیان کرد: در این تماس تلفنی، قرار شد برای دانش آموزانی که به دلیل وقوع سیل و مسدودی راه‌ها به حوزه‌های آزمون نرسیدند مساعدت لازم و تصمیم گیری جدیدی صورت بگیرد تا این بزرگواران از نگرانی دربیایند. دکتر قناعت بیان کرد: با این وجود اگر دانش آموزی نتوانسته به کنکور برسد نگران نباشد، جبران خواهد شد و تصمیم خوب و جدیدی را سازمان سنجش کشور برای آنها خواهد گرفت.
دکتر عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری نوبت اول کنکور 1403 و جاماندن تعدای از داوطلبان بدلیل سیل، گفت: در شهرستان‌های زیرکوه و حاجی‌آباد در استان خراسان جنوبی به دلیل سیل بسیار سنگین، تعدادی از داوطلبان با وجود آنکه استان و ارتش جمهوری اسلامی تمام امکانات خود را برای آنها بسیج کرده بود به آزمون نرسیدند.
دکتر پورعباس یادآور شد: این نوید را به این گروه از داوطلبان می دهم که با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی فرهنگیان برای این گروه در دو هفته آینده برگزار می‌کنیم. این موضوع برای این افراد اطلاع‌رسانی می‌شود و داوطلبان آمادگی خود را حفظ کنند. دلیل برگزاری آزمون فرهنگیان این است که آزمون سراسری در تیرماه برگزار می شود ولی آزمون فرهنگیان تنها در نوبت اردیبهشت برگزار شده است.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳